Game patch 30/11 - 2021
Hej The Sims-spillere!
Vi håber, at I alle sammen har det godt rundt omkring i verden.
SimGuruFrost lytter allerede til julemusik. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg venter lidt med at sætte det på. Jeg nægter – det er stadig NOVEMBER (jeg ved godt, at denne opdatering udkommer den sidste dag i november, men det er altså stadig november. Jeg siger det bare). Uanset hvordan jeg har det med julemusik uden for december, så glæder jeg mig stadig til alle de gode ting, der følger med juletiden. Det er i julen, at vi samles med familien og virkelig kan værdsætte at have tid til hinanden – også selvom det kun er digitalt.
Vi har en spændende opdatering til jer: Vi præsenterer nabolagshistorier, lidt mere teknologi samt et par mindre, men begivenhedsrige ting, som vi også fik plads til i denne opdatering.
Som altid takker vi for jeres trofaste støtte og løbende feedback. Husk at have det sjovt!
Chaus!
-SimGuruRusskii
Vi præsenterer nabolagshistorier
Som du hørte i vores seneste Inside Maxis, introducerer vi nu første fase af vores nye feature i spillet – Nabolagshistorier.
Det handler om at tilføje stemning til spillet! Og at skabe mere liv blandt de nabosimmere, der ikke er en del af ens aktive husholdning. Som bemærket i Nate's Blog fokuserer dagens opdatering på simmere, der er knyttet til dine husholdninger, og som har et forhold til dem. Men pas på med, hvad du fortæller dem.
Start med at se på de nye venlige og onde sociale interaktioner. Din simmer kan prøve at overbevise andre om at lægge deres liv om, og på samme vis kan din simmers venner spørge om din holdning til forskellige livsændringer. Hele to nye stræbener følger med de historier, du kommer til at blive en del af. Nabolagets betroede ven er for de simmere, der gerne vil være hjælpsomme og bidrage positivt til nabosimmeres liv. Her kan de opnå den nye belønningsegenskab Fortrolig, som øger chancen for, at samtaler er rare og ikke det mindste akavede.
Se Nate's Blog for at få mere at vide om nabolagshistorier. Læs den her.
The Sims 4
- Bliver dit spil fyldt op med tomme husholdninger? Vi rettede en fejl, så tomme husholdninger bliver ryddet, når spillet indlæses.
- Din manicure burde skille sig ud – på den gode måde. Den er en del af din garderobe og kan føje personlighed og de sidste detaljer til ethvert tøjsæt. Knap så elegant var det, at din manicure helt bogstaveligt blev en del af dit tøjsæt – så det lignede en streg hen over dit tøj – så det har vi fikset. Denne rettelse påvirker flere slags tilbehør til Lav en simmer i grundspil og i pakker.
- Du er nok den bedste gør det selv-simmer i simmernes historie – faktisk så god, at du kan placere en H2O-sifon uden for det område, hvor toilettet er ... med tankens kraft? Det er slut nu! Selvom vi elsker ting, der kan fikses med magi, vil denne opgradering kræve, at din simmer fremadrettet er i fysisk kontakt med toilettet.
- Apropos gør det selv-snak – har dine simmere nogensinde prøvet at reparere deres kombinerede bruse-/karbad eller bare badekar uden at kunne komme hen til dem? Det burde være løst nu, og vi har rettet den samme fejl, når simmere prøvede at installere en vandrenser og opgradere deres H2O-sifon.
- Simmere elsker at bage kager, og de elsker at bage og pynte dem sammen med andre simmere. De var ikke så glade for, at de ikke kunne sætte lys og pynt på deres kager, men det kan de nu. Så nu kan dine simmere bage kage, pynte kage og spise kage!
- Kender du typen, der siger, at de kan lide noget, men slet ikke mener det og tydeligt viser det i deres ansigt? Sådan havde vi det med simmere, der kunne synes godt om ting, men som stadig viste "kan ikke lide"-tankebobler. Vi har justeret lidt på det, så deres tankebobler nu matcher, hvad de kan lide og ikke lide. Ærlighed er den bedste politik.
- Det kan være en udfordring at lære nogen at kende, særligt for sådan nogen som mig ... der er lidt introverte og har det ekstra svært, når andre ikke viser deres karakteregenskaber. Bare rolig – vi har sørget for, at den slags ikke længere sker for dine simmere.
- Har I bemærket simmere, der udfører animationer som "Aha!" eller "Heureka!" selvom de ikke har en forskerkarriere? Med denne opdatering sker "Aha!"-øjeblikket knap så ofte, hvis dine simmere ikke har en forskerkarriere (de vil stadig gøre det pga. miljøpoint, men knap så ofte). Men helt ærligt: Hvis en simmer har et aha-øjeblik, burde vedkommende så ikke kunne udbryde "Aha!"? Det kan man lige tænke lidt over.
- Nu kan spøgelser spise ambrosia og blive almindelige simmere igen! Lyder det som plottet i en film om et venligt spøgelse? Det virker bekendt.
- Simmere, der er perfektionister, vil nu gemme deres malerier i inventarlisten i stedet for at starte forfra, når de har malet et perfekt maleri. Måske havde deres perfektionisme taget overhånd.
- Jeg kan godt lide at vide lidt af hver om folk, jeg kender og kan lide. Men at få kan lide/kan ikke lide-beskeder om simmere i husholdninger, som jeg ikke spiller, er ikke lige min kop te. Altså, det er da rart at være opdateret, men hver ting til sin tid. Problemet burde være løst nu, og du ser kun beskeder om husholdninger, som du aktuelt kontrollerer.
Nye venner
- Klubikonet for Tag på kælketur er blevet tilføjet.
Grønt er skønt
- Okay, du har omsider fået styr på lodret havearbejde, der er perfekt til små rum. Du har adskillige vertikale plantekasser fra Planteglad A/S, du er begyndt at synge for dine planter, du passer dem og snakker med dem, og du har besluttet dig for at dyrke dyrevenligt kød – men du fandt ud af, at du ikke kunne høste det? Vi har gennemset vores plantekasser og sunget et par sange for dem, så nu burde du kunne høste dyrevenligt kød fra lodrette plantekasser.
- Den fabrikerede gulvlampe (den nederste runde) kan nu fabrikeres.
Hytteliv
- Det er godt at være hjælpsom i sit nabolag. Særligt hvis man er i Hønseherred. Simmere, der giver en hjælpende hånd, og som blander sig i alskens sager, kan nu se og udføre interaktionen "Tilskynd til at flirte med". Så skal der tilskyndes! Og husk at fortælle mig alle detaljerne.
- Skal du til Finkebøl Overdrev? Afgrøder, lamaer, køer og kyllinger ... Simmere, der sender dyrebare genstande til markedet, har nu en større chance for at vinde førstepladsen. Finkebøl Overdrev ... hvor landbrugsdrømme kan gå i opfyldelse.
- Det kan være berigende at prøve kræfter med udfordringen "Det enkle liv" – undtagen når man ikke kan spise sin onigiri, tang-ramen og makiruller med avokado. Vores designere besluttede, at tang ikke skulle være den hemmelige ingrediens, så nu kan du også lave disse retter, når du lever det enkle liv.
Spa-dag
- Ønsker din simmer at være specialist i egenomsorg, men har problemer med at fastholde kunder nok til at nå sine mål? Det burde være løst nu, så giv ikke op endnu.
Magiens rige
- Så er vi her ... født til at være simmere! De er universets adelige. De er udødelige – dine simmere har udødelighedseliksir. Der er ingen rivaler – ingen simmere er deres lige ... nu hvor eliksiren virker.
Drømmehjem
- Vi justerede lønnen for indretningsarkitekter på de højeste niveauer. Jeg havde personligt ikke noget problem med det – indretningsarkitekter skal også leve – men vi anerkendte, at det nok var lidt dyrt i forhold til de tilsvarende karriereniveauer.
- Bedst som du troede, at kleptoman-simmere havde mødt deres lige, så nej – de måtte bare gå efter det børnetelt. Hvad skal man sige? Vi rettede fejlen, så teltet ikke forsvandt og heller ikke var i simmerens eller nogen andens inventarliste efter et forsøg på at stjæle. Med denne rettelse vil stjålne telte blive vist i husholdningens inventarliste.
Halløj med strikketøj
- Simmere med autonomi slået TIL kan nu strikke, når de ikke har det sjovt. Men simmere har det selvfølgelig sjovt det meste af tiden.
Skrub og gnub
- Disse nuttede, men snavsede, støvkaniner var i gang igen! Og stuepigerne kunne ikke få sig selv til at fjerne dem helt. Vi sagde, at det var okay, og at det ikke var rigtige kaniner – så nu burde de få alt støvet væk.