Vampyrer

Gør din simmer til en mægtig vampyr, som spreder frygt i nabolaget og lev forevigt. Tag til den nye hemmlig verden. Find vampyrer og prøv at få dem til at omvende din simmer, studér dig til at blive en vampyr eller "Lav en simmer" og kreaere en vampyr med de nye værktøjer.

 

Lad din simmer opdage nye krafter som giver din simmer super unaturlige krafter, byg en hule og mød andre unaturlige væsner; vampyrer.

Egenskaber

Der er kommer 3 forskellige egenskaber til vampyrer. Disse 3 egenskaber er belønninger, som kun kan fås ved at opfylde de 3 forskellige Stræbner.

 

Mester - 

(Ved at opfylde Vampyrfamilie stræben)

 

Forblev menneskelig - Ikke alle rovdyr er onde, din simmer har bevist, at man kan holde fast i sin menneskelighed og være en god vampyr

(Ved at opfylde God vampyr stræben)

 

En sand mester - Det kræver styrke, snilde og beslutsomhed at blive en rigtig mestervampyr. Din simmer tilhøre nu til blandt den øverste kreds af vampyrer.  

(Ved at opfylde Mestervampyr stræben)

 

# Se mere under indlæget; Simologi.../ Egenskaber

Stræben

Der er også kommet 3 forskellige Stræbner til vampyrene.

 

Vampyrfamilie - Denne simmer vil lave en vampyr familie

God vampyr - Denne simmer vil gerne styre sin tørst og være så menneskelig som muligt

Mestervampyr - denne simmer vil gerne være en vis og stærk vampyr

 

# Se mere under indlæget; Stræben.../ Færdigheder 

Bliv vampyr

Der er flere måder din simmer kan blive til en vampyr på. Der er flere måder man kan forvandle en almindelig simmer til vampyr. 

 

Du kan altid i "Lav en simmer", lave en vampyr helt fra grunden af. Der er hele 3 forskellige måde du kan forvandle din simmer på.

 

Bed om at udføre forvandling - Simmere kan bede en vampyr der er "Undervampyr" i rang eller højre, der kan forvandle dem. Din vampyr skal have kraften; "Vampyrskabning". De simmere der bliver forvandlet rigtigt, vil få et negativt humørstump; "Undelig sulten!". Denne humørstump gør at simmeren får det dårligt af at spise simmer mad. 

 

Det tager ca. 1 simmer dag, før din simmer er forvandlet helt til vampyr. De kan ikke spise vampyr mad, før de er helt forvandlet.

 

Forvandl til vampyr - Hvis du allerede har en vampyr i din hunsholdning, kan din vampyr, forvandle andre simmere, med interaktionen, "Forvandl til vampyr". Dette kan være godt, hvis din vampyr har Stræben; "Vampyrfamilie".

# Hvis din simmer fortryder at blive vampyr, kan de altid drikke "Den ultimative vampyrkur", men det kræver at din simmer er blevet forvandlet helt til en vampyr, før den virker.

 

# Hvis dine simmere er ved at forvandle sig til vampyre og de begge "Prøv at få baby..", vil babyen blive født som vampyr.

 

# En alien har ikke mulighed for at blive til en vampyr.

På en mørk bakketop grund - Normale simmer kan godt være heldige at få afkom som vampyrer, hvis de har juhuu på en grund med denne Egenskab. Dette gør det muligt at tilføje en vampyr simmer til din husholdning, uden at du skal forvandle forældrene til vampyre eller have Juhuu med an vampyr. Når babyen vokser sig til Teenager, vil du her se de store forskellige behov og din teenager vil være en vampyr med krafter.

Simmere der bliver forvandlet til vampyrer, vil ave nogle af deres forvandlers vampyriske ansigts træk.

Vampyrenes behov

Vampyrenes behov er en smule anderledes i forhold til almindelige simmere. Vampyrer har kun brug for at holde styr på hygiejne, sjov, social, tørst og energi. 

 

Der er også det nye panel der viser hvornår din vampyr stiger til næste niveau. 

 

# Hvis en simmer bliver bidt endten som ung-voksen eller ældre, vil deres livsstadige forblive stående.

Vampyr energien kan lades op, ved at lade din vampyr sove i kisten, seng eller ved at bruge interaktionen; "Mørk meditation".

Energi

Vampyrer bruger energi på  at bruge krafter og til at beskyttes sig mod solen. 

 

Når de bruger vampyriske interaktioner eller prøver på at overleve fra solens stråler midt på dagen udenfor, bruger de af deres Energi. 

 

Lad din vampyr få sin energi tilbage, ved at bruge en seng eller en kiste. Lad dem også prøver krafter med interaktionen; "Mærk meditation", som også giver dem energien tilbage.

 

# Vampyrer kan også bruge kisten til at "Gå i hi". De vil blive liggende til at man selv vækker dem.

Tørsten

Tørsten hos en vampyr, er nok det meste man bruger tid på at opfylde end de andre behov. En vampyr kan ikke spise normalt mad, så din vampyr behøver Plasma, masser af plasma... 

 

Din vampyr kan altid købe Plasmapakker, Plasmafrugt eller lave sig en Plasmafrugtsalat.

Vampyrer kan ikke dø af tørst, men de bliver meget ille til mode og de vil drikke af den første simmer de møder.

Drik fra en simmer

Din vampyr vil fortrække at drikke fra en simmere, da deres behov bliver fyldt op i forhold til at drikke plasmaposer eller drikke plasmafrugt. 

 

Der er 3 forskellige møder din vampyr kan få lov at drikke fra en simmer på.

 

Spørg om lov til at drikke - Dette er en venlig interaktion og som ikke vil påvirke på dit forhold til din simmer. Kræver at have et forhold som Ven eller højre.

 

Tving for at give en lille slurk - Tvinger simmeren til at give en slurk plasma. Dette vil give en negativ effekt på den gældende simmeres forhold. 

 

Giv befaling og at drikke dybt - Tvinger simmeren til at give en slurk til din vampyr næsten er fyldt. Dette vil medføre at den pågældende simmer vil besvime. 

# Simmere der bliver drukket af, kan ikke dø.

 

# Det kræver at din vampyr er gode venner eller mere for at få lov til at drikke fra én simmeren.

Plasma

Når din vampyr ikke er på rov i byen, men befinder sig tryk derhjemme hvor solen skinner højeste, er det godt at have Plasmafrugten, Plasmaposen eller en dejlig skål Plasmafrugtsalat ved hånden.

 

Vampyre med Stræben; "God vampyr", føler sig skyldige når de drikker fra en simmer, derfor er det godt at denne vampyr har disse plasma muligheder, så de kan slukke deres tørst.

 

Plasmafrugt - Giver din vampyr et lille boost, men de skal drikke mange for at opfylde tørsten

 

Plasmaposer - Div vampyr kan købe disse plasmaposer via. computeren, hvis de har Vampyrkendskab færdigheden niveau 3 eller de kan lave frøer og fisk om til plasmaposer når de har niveau 4 i Vampyrkendskab færdigheden.

 

Plasmafrugtsalat - Denne ret giver et lidt større boost så din vampyr kan opfylder sin tørst.

Juhuu...

Med vampyrer, er der kommet 2 forskellige Juhuu muligheder, men det kræver at din simmer er vampyr. 

 

Flagermus - Det kræver at din vampyr har kraften; "Flagermusform".

 

Kiste: - Egenskaben God, simmere med denne egenskab kan ikke bruge vampyr kisten.

Normale simmer kan godt være heldige at få afkom som vampyrer, hvis de har juhuu på en grund med Egeskaben;  På en mørk bakketop.

 

Dette gør det muligt at tilføje en vampyr simmer til din husholdning, uden at du skal forvandle forældrene til vampyre eller have Juhuu med an vampyr. Når babyen vokser sig til Teenager, vil du her se de store forskellige behov og din teenager vil være en vampyr med krafter.

# Der er ingen af grundene i Forgotten Hollow der har denne Egenskab, så jeg har selv været inde og give den egenskaben.

Din simmer kan nu give sin baby en rigtig vampyr krybbe, som de kan sove i.

 

Ligger under: Byg.../ Genstande i forhold til rum.../ Børneværelse.../ Børnemøbler.../ Oldgammel vugge koster 300§ simoleoner

Rang og kræfter

Vampyrer lukker op for nye krafter når de stiger i Rank niveau. Din vampyr skal både have en god kraft og en dårlig kraft, for at få den gode.

 

Når din simmer har valgt en kraft er det ikke muligt at ændre på dette. Din vampyr, kan kun ændre på dette ved at lave drinken Rekonfigurerings-miksturen via. baren. 

Disse krafter, kan give din vampyr mulighed for at løbe lyn hurtigt, flyve rundt som en flagermus, få lov til at forvandle simmer til vampyrer og meget meget mere.

Død af sollys

En vampyr kan ikke tåle at opholde sig i solen for længe, de bruger af deres Energi, når de bevæger sig udenfor.

 

Nå din vampyr får humørstumpen; "Tredjegradsforbrændninger er det næsten slut for din vampyr og hun/ han vil dø! Få din simmer ind hurtigt, før det er forsent".

 

# Lad dine vampyre bo i Forgotten Hollow, da dér er nat/mørkt hele tiden.

Vampyr Gravsten/Urne

Når din vampyr dør af en eller anden grund, så vil de efterlade sig en unik gravsten/urne.

Hvidløg

Hvidløg er noget vampyrer ikke kan lide og de er de enste der kan se stanken fra dem.

 

De får humørstumpen; ved alting der indeholder hvidløg. 

# Hvis din vampyr har Hvidløg i deres Inventárliste, har de det dårligt hele tiden. Placér dem i køleskabet, så hvis du får brug for dem kan du tage dem derfra.

Det er kun din vampyr simmer der kan se stanken/ lugten af hvidløg.

Den ultimative kur

Der er kun en måde du kan kurere en vampyr på. Dette gøres ved at lave den specielle drink; Den ultimative vampyrkur. 

 

Din vampyr skal kun have niveau 1 i Mixologi færdighed og have 10 stk af både Stormhat, Plasmafrugt og Hvidløg.

 

# Dette kræver at din simmer har Vampyrkendskab fædigheds niveau på 15. 

 

# Din vampyr kan også bruge den til at fjerne en andens vampyrs krafter, ved at kaste den på den pågældende simmer.

Almindelige simmere der har Den ultimative vampyrkur i deres Inventarliste, kan bruge den til at kaste den på en vampyr. Hvis simmeren ikke er Ven med denne vampyr har større chance for at gøre vampyren til en almindelig simmer igen.